De benen blijven gaan!! - Reisverslag uit Sa Kaew, Thailand van Cor en Ella Berkhout - WaarBenJij.nu De benen blijven gaan!! - Reisverslag uit Sa Kaew, Thailand van Cor en Ella Berkhout - WaarBenJij.nu

De benen blijven gaan!!

Door: Ella

Blijf op de hoogte en volg Cor en Ella

15 December 2017 | Thailand, Sa Kaew

Gisteren hebben we onze eerste serieuze regenbui meegemaakt. Een half uurtje gescholen. Toen het eruit zag dat het zou blijven regenen zijn we verder gaan fietsen. Het duurde tot in de middag, wat voor de boeren wel fijn was. Het was even fris, maar het werd al snel weer warm.
We rijden nu dichtbij de Cambodjaanse grens. Af en toe zien we militairen. Volgens een Deense restauranthouder wordt het grensconflict overtrokken. Maar we houden ons wel aan de regels hoor.
Onderweg komen we veel cassave, rubber, palm, suikerriet plantages en snelgroeiende houtsoorten tegen. We laten jullie het ontstaan van rubber zien via de foto's. (Niet de geur, want die lijkt veel op die vd varkenstallen en dat is soms niet te harden).
Onderweg zien we veel opgepimpte vrachtwagens, bussen en tuk tuks. Leuk om te zien.
Ook een heuse georganiseerde fietstocht, met politie escort en bezemwagen en mensen langs de weg die (ons ook) aanmoedigden. Hun fietstocht was 10km.
Wat we niet zullen missen, zijn de honden. Over de hele reis hebben we er wel duizend gezien. Vele liggen voor jaffa aan de kant, of op de weg, of schrikken van ons en rennen weg. Maar ook die blaffen en grommen en achter ons aan komen. Vooral hier in Thailand. De dazer helpt wel.
We overnachten nu veel in resorts met mooie tuinen. Deze zijn vaak in handen van Thaise vrouwen met buitenlandse echtgenoot. Dit maakt de communicatie vaak makkelijker. Van hen hoorden we dat het toeristenseizoen tegenvalt. Gelukkig zijn wij er nog.
Tijdens onze uitstapjes hebben we een tempel complex bezocht gemaakt van bierflesjes. Indrukwekkend en uniek. En de best gerestaureerde khmertempel van Azië uit de 12e eeuw.
Nog drie fietstochten te gaan resp. 102km, 53km en 44km en we zitten in Lad Kraban, ons eindpunt.
Het begint zeker weer te kriebelen om naar huis te gaan. We hebben zoveel i drukken opgedaan. De laatste 200km trappen we nog weg, de benen blijven gaan....
We raken ook een beetje in de kerst- en wintersfeer. Hier en daar komen we een kerstboom tegen en krijgen we sneeuw foto's van thuis.
Groetjes Ella en Cor.

• 15 December 2017 - 10:41

Annemiek:

Hoi Ella en Cor,
    Toeval of niet.... ik ben net met een kerstkaart voor jullie bezig.
    Dus de gedachten aan jullie zijn er, hoor . Nog 3 etappes dat is " Piece of cake " voor jullie.
    Ja, die honden is echt een probleem in die landen, maar jullie kuiten zijn nog heel☺️

• 15 December 2017 - 12:22

Kitty:

Wat een indrukken weer, letterlijk indrukwekkend! Een prachtige foto met waterlelies, kreeg meteen zin om dat te gaan schilderen

• 15 December 2017 - 16:16

Mieke De Vos:

Wat een geweldig verslag weer. De foto's erbij geven bij het verslag een mooi beeld. Nog veel succes met de laatste 200 km en ja regen hebben we hier ook genoeg gehad en een flinke hoeveelheid sneeuw. Lieve groet Mieke.

• 15 December 2017 - 23:07

Adelheid En Harry:

We hebben genoten van jullie reisverslagen. We wensen jullie een goede reis naar huis.
    Je zult zien, het is hier ook mooi ( tenminste als je binnen bent).
    Daag
    Harry en Adelheid

• 16 December 2017 - 11:30

Atie Borst:

Hoi Ella en Cor,
    Wat een prachtig onderkomen hebben jullie, even groter dan jullie tuin en vijver, wat een genot na zoveel km fietsen, nog even en jullie hebben het einde gezond bereikt. Rust even uit voor je in het mooie Holland arriveert met al jullie prachtige ervaringen.ik kijk naar jullie uit!!!
    Een goede vlucht en tot snel. Liefs Atie.

• 16 December 2017 - 17:48

Dorien:

Ik lees zojuist jullie laatste bericht en heb zoals iedere keer de foto's bekeken!
    Echt indrukwekkend en zo'n mooie aanvulling op de verhalen/ervaringen die jullie sturen.
    Ja,ja het eind is nu echt in zicht! Geniet nog van de laatste dagen.
    Ella ik zie er naar uit je weer op het koor te zien.
    Wij zingen zondag 17 december kerstliedjes op het Europaplein en ik heb de eer om jouw taak over te nemen in Harteheem. Ik zal m'n best doen en zeker aan je denken.....

Ik wens jullie ook namens Fred een goede reis en tot gauw, Lieve groet Dorien

• 17 December 2017 - 11:30

Corry:

Lieve reizigers

Sorry dat ik niet heb gereageerd maar dat had een reden. Geniet nog van de laatste kilometers. En wij zien elkaar in het koude Holland. Hier alles oké.

Liefs van Corry en Ruud

• 17 December 2017 - 12:12

Corry:

Ik heb alle verslagen en foto’s bekeken geweldig wat een indrukwekkende reis. Goed dat jullie het hebben gedaan en nog steeds doen.

Liefs Corry en Ruud

• 17 December 2017 - 17:36

Annet Duineveld:

Hallo Ella en Cor
    Wat weer een mooi verslag en hele mooie foto's.
    Nu nog wat laatste kilometers fietsen, daarna wat relaxen en binnenkort zijn jullie weer thuis.
    Ongelofelijk dat jullie 3 maanden hebben gefietst terwijl wij hier gewoon aan t werk waren.
    Wel een groot voorrecht hoor om dit samen te kunnen beleven.
    Jullie zullen wel moeten afkicken als jullie weer thuis zijn!
    Aad heeft tot nu toe 2 x naar Schiphol gefietst in de hele maand december vanwege het slechte weer.
    De laatste keer zat hij helemaal onder de vette klei uit de polder (suikerbieten)
    En de fiets zwaar onder de klei!
    Nog veel plezier de laatste week en een goede reis en alvast welkom thuis!!!
    Dikke knuffel Annet en Aad.

• 18 December 2017 - 10:43

Judith:

Lieve Cor en Ella,

Wederom een mooi verslag en prachtige foto's. Heerlijk om te lezen.
    Veel succes met de laatste kilometers. En voor straks een goede vlucht terug naar huis.

Liefs Judith

• 18 December 2017 - 14:53

Ans En Willem:

Hoi Ella en Cor.
    Beetje late reactie door een internet storing. Kon niet op jullie verhaal komen.
    Maar gelukkig lukte het vandaag wel.
    Wat weer een heerlijk verhaal en mooie foto's.
    Nu dus op het einde van jullie reis.
    Wat hebben we genoten van jullie reisverhalen. En prachtige foto's.
    Wij wensen jullie een mooie en goede reis terug.
    Lekker nagenieten nog een tijdje... al deze indrukken, zullen je nog wel even bijblijven.
    Een hartelijke en vriendschappelijke groet van ons twee.
    Ans en Willem.

• 20 December 2017 - 07:10

Peter Zwart:

Hoi Ella en Cor,

Jullie zijn bijna op het eind van de prachtige reis. Nu even een paar rustige dagen voor de terugreis. Kom alvast wat bij en een hele goede terugreis! Alvast welkom thuis, het weer is in Nederland weer wat rustiger, geen sneeuw meer.
    groetjes Peter