Falang, falang - Reisverslag uit Tad Lo, Laos van Cor en Ella Berkhout - WaarBenJij.nu Falang, falang - Reisverslag uit Tad Lo, Laos van Cor en Ella Berkhout - WaarBenJij.nu

Falang, falang

Door: Ella

Blijf op de hoogte en volg Cor en Ella

23 November 2017 | Laos, Tad Lo

Hallo lieve mensen.
Vanuit Thakhek hebben we een uitje gemaakt naar de Boeddha cave ( niet heel bijzonder en mochten geen foto's maken helaas). De weg er naar was zanderig en hobbelig, maar wel prachtig.
Op de volgende route ontmoetten we een stel uit Breda, waar we een aantal dagen mee zijn opgetrokken. Niet tijdens het fietsen, maar wel met ontbijt en avondeten. Héérlijk weer eens Westers gegeten. Met wijn en groot stuk vlees.
De tochten hierna waren lang en warm( 35 tot 39 graden). Omgeving was veelal hetzelfde. Savanne en landbouwgronden. We moesten er goed om denken veel te drinken. De wegen waren niet áltijd even goed, over spannende bruggetjes en onverharde stukken. Al met al werd de vermoeidheid nu merkbaar. Gelukkig werden we aangemoedigd door vele kinderen die ons met brede glimlach en gegiechel FALANG FALANG (buitenlander) toeroepen.
Een bezoekje aan Mr Phorn, ex wielrenner en fervent fietser, liet ons een stukje van een pover Laotiaans leven zien. In een hutje op de kleigrond kregen we een lekker bakkie koffie en een aantal foto's te zien.
Na een aantal dipjes (kan ook niet uitblijven) zijn we nu in een mooi gebied. Een kamer met balkon en uitzicht op de watervallen. Zo verdwijnen deze dipjes snel. En de temperatuur is wat gezakt.
We maken ons nu op voor de laatste 4 weken en het vierde land, waar we nog hele mooie tempels en natuur gaan zien.
De reacties die we krijgen zijn hartverwarmend. En hoewel we steeds meer wennen aan het Aziatische leven, houden jullie berichten ons nog dichtbij Nederland.
Khob tjai la la ( heel hartelijk bedankt)

• 23 November 2017 - 10:54

Kitty:

Weer leuk om te lezen! Natuurlijk horen vermoeidheid en dipjes er ook bij op zo'n lange intensieve reis. Jullie zijn gelukkig positief genoeg om aandacht te houden voor de dingen buiten de dipjes! Al die bijzondere ontmoetingen en bezienswaardigheden.... Geniet nog van de laatste weken en ik kijk al weer uit naar het volgende verslag!
    Liefs, Kitty.

• 23 November 2017 - 14:22

John En Bep:

Wat heerlijk jullie verslag weer te lezen en we begrijpen maar al te goed dat het zo nu en dan niet altijd even makkelijk is. Maar daar staat dan ook heel wat unieks tegenover. Ga heerlijk door met jullie geweldige tocht, straks door het heerlijke Thailand en geniet met volle teugen van al het moois, de sympathieke Thaise mensen, de natuur, de tempels, het lekkere eten en vooral het samen op de fiets genieten. Lieve groeten van John en Bep

• 23 November 2017 - 15:14

Sanne:

Jullie zijn lekker aan het genieten nog steeds! Het zijn soms de kleine dingen die het doen!
    Altijd leuk om andere ned tegen te komen op de fiets en of aan tafel!
    Wij werken lekker door! Op alle fronten

grietjes sanne

• 23 November 2017 - 15:27

Marjoleine:

Wat heerlijk weer een verslag, ik geniet er van! Krijg helemaal zin om op pad te gaan!en inderdaad jullie komen wel weer door de dipjes heen als je de stralende gezichtjes ziet van de kinderen!
    Zo langzamerhand zijn wij wel aan jullie thuiskomst aan het denken, we kijken er naar wel stiekum naar uit. Maar eerst nog even heel erg genieten van het laatste stuk!
    Hartelijke groet,
    Marjoleine

• 23 November 2017 - 15:41

Ben En Annemiek:

Hoi Ella en Cor ,
    Fijn weer van jullie te " horen" en foto's te zien.
    En nu richting Thailand ?!
    " Moeten " jullie elke dag een zeker aantal kilometers fietsen
    om op schema te blijven ?
    Kunnen jullie af en toe wat rust nemen ,
    om daarna weer volop op de trappers te gaan staan.
    Blijf lekker genieten van alles en van elkaar.
    Liefs, Ben en Annemiek.
    P.s. Onze vorige reactie van jullie 14-11 verslag
    staat er nu ineens verkort op,
    Ik hoop dat jullie het wel helemaal hebben gelezen.

• 23 November 2017 - 16:03

Jan:

MOOI!
    op naar het volgende wijntje :)

• 23 November 2017 - 16:59

Chantal:

Hoi,
    Wat een prachtige reis maken jullie toch. Onwijs leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken. En wat een mooie foto's! Heel veel plezier nog de komende 4 weken.
    Groetjes Chantal

• 23 November 2017 - 19:55

Bets:

Wat heerlijk om weer een verslag van jullie te lezen! Onverharde stukken, spannende bruggetjes en gewoon héél véél kilometers maken, niet zo raar dat de vermoeidheid af en toe toeslaat. Dus extra genieten van al het moois, maar dat doen jullie, zo te lezen.
    Nog een heerlijke vier weken voor de boeg, geniet lekker samen, X

• 23 November 2017 - 20:22

Mieke De Vos:

Geniet van jullie reis en de laatste maand. Wat beleven jullie veel. Lieve groet Mieke

• 24 November 2017 - 13:05

Kitty:

Ha Cor en Ella,

Wilde ik jullie vandaag een berichtje sturen, bleek ik er al een te hebben gestuurd... dacht ik... Blijkt er nog een Kitty in jullie vriendenkring te bestaan. Haha!
    Ik heb de afgelopen dagen op Riba gepast en ze doet het nog heel pittig, hoor. Lekker miauwen kan ze ook nog, dus dat gaat goed.
    Qua weer is het hier een heel ander verhaal: de regen komt soms met bakken uit de lucht en de temperatuur gaat de komende dagen richting het vriespunt. Het is dan ook moeilijk voor te stellen hoe heet jullie het moeten hebben gehad op de fiets bij een temperatuur van 35 tot 39 graden! En als je dan ook door saaie landschappen fietst, kan ik me voorstellen dat je af en toe een dip krijgt.
    Nog maar vier weken, wat is de tijd voorbijgevlogen! Al zal ik het ook leuk vinden als jullie weer in Nederland zijn! Geniet van jullie fietstocht en op naar Thailand!

Liefs van bufie Kitty

• 24 November 2017 - 15:07

Leontien:

Wat een spannende bruggetjes! Prachtig de watervallen! Heerlijk de kinderen. Ik geniet hier elke vrijdag in het nieuwe gebouw van 'jouw' SO klassen Cor. Ook heerlijk.

Veel succes met de verdere reis!

Liefs Leontien

• 24 November 2017 - 22:02

Peter Zwart:

Die bruggetjes lijken me zeker wel spannend, leuk die aanmoedigingen van de kids en bijzonder de ontmoeting met de internationale wielrenner met Arnhem? op zijn shirt. Het landschap mooi met de watervallen, maar ook weer eentonig en ja dan wil je wel wat anders. Maar samen westers eten (met een wijntje) met mensen uit Nederland doet dan weer goed. Nog een maand te gaan in Thailand. Nog een heel mooie reis daar!

• 25 November 2017 - 16:50

Ans En Willem:

Hoi Ella en Cor.
    Beetje late reactie.
    Maar had wel je verslag al op telefoon gelezen. Maar daar kan ik de foto's niet goed op zien.
    En daar ben ik juist ook zo nieuwsgierig naar.
    Weer prachtig.. Heerlijk jullie zo te mogen volgen.
    Alweer de laatste maand in gegaan.
    Kijk alweer uit naar het volgende verslag.

Het concert was toppie..
    We hebben genoten. En super gezellig.

Goede en mooie trip verder.
    Lieve groet,
    Ans en Willem.

• 26 November 2017 - 15:02

Atie:

Hoi Ella en Cor, kan het niet laten om toch te reageren al heb ik je een poosje a.d telefoon gehad, wat was dat een kadootje. Heel mooi de foto's en ook om jullie eens samen op de foto te zien, jullie zien er gelukkig niet uitgehongerd en moe uit, dit doet me weer goed. Nu door het mooie Thailand dat wordt weer volop genieten de laatste maand, (wat gaat de tijd snel net als hier) ik fiets in mijn gedachten met jullie mee.liefs xx

• 01 December 2017 - 15:21

Dorien:

Hoi Vakantiegangers,

De tijd vliegt, jullie zitten al weer in de laatste weken van jullie prachtige reis.
    Thailand is jullie laatste bestemming toch; Dat zal zeker weer genieten worden.
    Geniet ook nog maar even van het mooie weer. Hier valt veel regen.....
    Op naar de kerst en dat is in Nederland ook een hele gezellige tijd, al is het weer wat minder.
    We wensen jullie nog een paar mooie weken toe en een heel goede terug reis.

Lieve groet,
    Dorien en Fred

• 03 December 2017 - 12:07

Jan En Atie:

Hallo Cor en Ella,

We hebben vanaf het begin jullie reisverslagen gelezen en de vele mooie foto's bekeken. Jullie beleven samen een prachtig avontuur in een totaal andere wereld dan waarin wij leven. Door jullie verslagen en vele foto's reizen wij een beetje met jullie mee. Gelukkig gaat het allemaal prima en ondanks het vele klimwerk op de fiets houdt je knie het goed, Ella! Heerlijk dat jullie zo genieten. We wensen jullie nog veel succes met het laatste stuk van jullie reis en we hopen dat dit ook voorspoedig zal verlopen.

Liefs,
    Jan en Atie