Na Laos links aanhouden - Reisverslag uit Buntharik, Thailand van Cor en Ella Berkhout - WaarBenJij.nu Na Laos links aanhouden - Reisverslag uit Buntharik, Thailand van Cor en Ella Berkhout - WaarBenJij.nu

Na Laos links aanhouden

Door: Cor

Blijf op de hoogte en volg Cor en Ella

04 December 2017 | Thailand, Buntharik

Hallo allemaal,
Voor iedereen die denkt dat wij alleen maar afzien hebben we een foto van ons luxe resort in Champasak en de zonsopkomst boven de Mekong toegevoegd. Zo'n kamer met zo'n uitzicht is niet echt afzien.
Champasak was een uitvalbasis naar de Vat Phou, een Khmer tempelcomplex uit de 9e eeuw. Het was indrukwekkend hoe groot dit hele complex was en hoe goed de beeldhouwwerken bewaard gebleven zijn.
De volgende tocht ging steeds hoger het Bolavenplateau op en uiteindelijk kwamen we op 1310m hoogte. Onderweg zijn we nog bij captains Hook langs geweest, hij wist alles van koffie. In een heel arm dorp hebben we bij hem koffie gedronken uit een bamboe kopje, gezet met een bamboetrechter. De koffie smaakte geweldig goed.
Het verlaten van de hoogvlakte was een sensatie, 45 km dalen. Wel met een opgebroken weg en redelijk veel verkeer. We hoefden dus niet te trappen maar wel in onze spiegels kijken om bij het ontwijken van de gaten niet het verkeer te hinderen. Deze afdaling hebben we onderbroken om nog even te genieten van een mooie waterval.
Bij het verlaten van Laos en het binnenrijden van Thailand, dit ging zonder oponthoud, moesten we wennen aan het links rijden. De wegen waren aanzienlijk beter dan in Laos.
De eerste stop in Thailand was in Khong Chiam de plaats waar de rode Mekong en de heldere Mun samenvloeien, de twee kleuren zijn duidelijk te zien.
Vanuit Khong Chiam zijn we naar het Pha Taem nationaal park geweest en hebben daar tussen fantastische rotsformaties gewandeld. Op een paar plekken zijn nog duizenden jaren oude rotstekeningen bewaard gebleven.
In dit park waren veel rijkversierde schoolbussen en dit is een schril contrast met de povere schooltjes in Laos. Vlak voordat we Laos verlieten hebben we een schooltje bezocht.
Elke avond een restaurant vinden is best spannend en gisteren hebben we in een klein plaatselijk eettentje gegeten. Dat leverde ook wel weer een mooi verhaal op, via een tekening wisten we duidelijk te maken dat we een flesje en een blikje bier wensten. De eigenaar verdween razend snel op zijn scooter en kwam 3 minuten later terug met bier.
Vandaag zijn we naar een ander nationaal park geweest en ook hier was een prachtige waterval en een nog mooier meertje. Rond om ons heen waren schitterende vlinders en we hebben ze getracht te fotograferen.
Hopelijk hebben we een indruk kunnen geven van wat wij onderweg zien en beleven.
Groeten Ella en Cor.

• 04 December 2017 - 10:17

Silvia En Stef:

Fantastische toch Cor en Ella!
    Zo leuk die localen rituele!
    Geniet van het mooie thailand!

Liefs Silvia en Stef

• 04 December 2017 - 10:40

Kitty:

Lieve Cor en Ella, de foto's geven een mooie indruk wat voor bijzondere dingen jullie zien en meemaken. Een genot om te bekijken en erg leuk om het verslag te lezen. Geniet lekker verder! Liefs, Kitty.

• 04 December 2017 - 11:13

Peter Zwart:

Hoi Cor en Ella, prachtige tocht, wat zien jullie veel en kom je allemaal niet tegen. Hopelijk houden de spieren het en blijft de conditie goed. Een luxe resort verdienen jullie wel. Geniet er van en wij beleven het mee met de foto's en verhalen. Hart. groeten Peter

• 04 December 2017 - 12:14

John En Bep:

Hoi Cor en Ella, geweldig jullie heerlijke verslag weer te ontvangen. We genieten er met volle teugen van. Ja, Thailand is dus nog steeds heel wat " luxieuzer!" dan Laos. Nog een heerlijke tocht toegewenst met veel bijzondere dingen en ervaringen en lieve groet van John en Bep

• 04 December 2017 - 16:06

Ans En Willem:

Ella en Cor
    WAUW. Wat weer een FANTASTISCH verslag!
    En die foto's. Mooi zeg.
    Ik vind dit weer een mooi Sinterklaascadeautje.
    Heerlijk.
    Wat is het toch mooi dat we zo een beetje mee mogen reizen.

Lieve groet, Ans en Willem.

• 04 December 2017 - 21:11

Judith:

Lieve Cor en Ella,

Wederom een mooi verslag en prachtige foto's van jullie. Wat ontzettend leuk dat wij op deze manier een beetje met jullie mee kunnen reizen en genieten.
    Heel veel plezier nog tijdens jullie mooie tocht.

Liefs Judith

• 05 December 2017 - 11:24

Sanne:

Wauw mooie plaatjes! super om te zien! En leuk om te lezen top afleiding op je werk:)
    Volgende keer ook een mooi plaatje van jullie erbij!

Groet sanne

• 05 December 2017 - 16:05

Jan:

ziet er wederom fantastisch uit!

• 06 December 2017 - 16:33

Ben En Annemiek:

Hoi Ella en Cor,
    Nu pas even goed de tijd genomen om jullie uitgebreide verslag weer te lezen.
    Goed om te lezen, dat jullie niet alleen maar afzien.... ☺️
    Maar dat hadden wij ook niet van jullie verwacht, hoor .
    Jullie weten je reis heel goed in te delen en alles te doen op "z'n tijd "
    oftewel jullie tijd , hè.

• 06 December 2017 - 22:51

Mieke:

Wat een prachtig verslag weer en kleurrijke foto's. Mooie reis verder. lieve groet Mieke

• 07 December 2017 - 09:09

Annemiek:

Ik doe vast iets verkeerd, maar de helft van mijn reactie op jullie verslag is er niet op komen te staan,
    dus doe ik dat maar weer via jullie gewone mail.
    X Annemiek

• 07 December 2017 - 14:44

Leontien:

WAUW!!!!!! Ik weet waar ik voor moet gaan sparen.

Liefs van Leontien

• 10 December 2017 - 20:52

Marjoleine:

Nog even en dan komen jullie weer naar huis! Geniet nog van de laatste weken!
    Hartelijke groet,
    Marjoleine

• 12 December 2017 - 13:32

Marieke:

Hai Cor en Ella,

Op deze stakingsdag van het basisonderwijs en S(V)O heb ik eindelijk de tijd genomen om in 1 keer al jullie verslagen te lezen (met die verbouwings/ verhuizingsperikelen thuis gunde ik me steeds te tijd niet). Wat een geweldige overweldig avontuur zijn jullie aan het beleven en wat bijzonder om dit zo van vanuit het verre Nederland te kunnen volgen, indrukwekkend!!

Ik hoop dat jullie nog een paar top laatste weken hebben. Kunnen jullie nog wel meer indrukken opslaan na al alles wat jullie al hebben meegemaakt ;-)
    Veel plezier en ik kijk nu al uit naar jullie volgende verslag.

Liefs Marieke

• 14 December 2017 - 23:18

Mariël:

Ha Cor en Ella,
    Vandaag eindelijk eens even gekeken op jullie blog. Superleuk om jullie verhalen te lezen. Jullie zijn al bijna aan het eind van jullie reis. Wat een geweldige ervaring was het weer.
    En ondertussen gaat het hier gewoon zijn gangetje. Ik was nog met mijn trekzak op het Sinterklaasfeest in Heemkerk (daar hoorde ik van deze blog). Erg leuk. En afgelopen maandag is Willem voorzien van een halve nieuwe knie. Goed gegaan. Nu revaliderend heen. En oefenen oefenen en oefenen.
    Maar dat terzijde. Ik wil jullie nog een paar mooie dagen wensen en een heel voorspoedige terugreis. En dan............heel veel geluk en gezondheid en een mooie terugblik op deze reis in het nieuwe jaar gewenst.
    Lieve groet, Mariël