Vervolg van verslag van de dag. - Reisverslag uit Do Luong District, Vietnam van Cor en Ella Berkhout - WaarBenJij.nu Vervolg van verslag van de dag. - Reisverslag uit Do Luong District, Vietnam van Cor en Ella Berkhout - WaarBenJij.nu

Vervolg van verslag van de dag.

Door: Ella

Blijf op de hoogte en volg Cor en Ella

07 November 2017 | Vietnam, Do Luong District

Xin Chao
De WiFi verbinding was niet best eergisteren, maak me verslag nu af. Hoop dat jullie het nog leuk vinden. Het is zo'n andere wereld en op de fiets kom je zo dichtbij het echte leven van de mensen. Als we s'middags aankomen bij het hotel drinken we een lekker biertje en rusten we wat. Daarna wat boodschappen afhankelijk van de tijd, lezen of wandelen we wat. Om een uur of zes gaan we op zoek naar een eettentje. Die vind je in overvloed. De d
uisternis valt snel in en nu is het hier om zes uur helemaal donker.
Opvallende dingen op de weg( buiten de foto's om) zijn, brommers die hele huisraden, dieren, 2 vlwsn en 3 kids, brommer overdwars, bomen,vervoeren, niet te geloven. De marskramer komt hier per brommer en muziek. Prachtig om te zien.De meeste mensen,kinderen dragen een mondkapje of hebben zich volledig ingepakt tm handen aan toe. Je ziet alleen de ogen. Voor de smog en de zon. En veel etenswaar wordt aan de weg verkocht.
Op de wegen( drukke of kleine wegen) wordt van alles gedroogd. Geschilde houtplaten voor underlayment platen, grote dikke bomen van anderhalve doorsnee voor meubels, rijst, groente, maïs, visjes, mie. Kilometers lang kom je dit tegen. Er liggen ook bergen stenen groot en klein, zand, aarde. We moeten goed blijven uitkijken. Om nog maar niet spreken vd de kuilen en gaten in de weg. Het gekke is dat als er een grote kei, stuk hout of ander groot voorwerp op de weg ligt, ze het niet weghalen, maar er omheen rijden. Wel vrouwtjes die een deeltje vd de drukke weg schoonvegen. Moet allemaal kunnen.Maar we rijden het meest op asfalt. Ook 100km op de Ho Chi Minh weg. Golvend en wind mee. Heerlijk!!
Geregeld komen we dieren tegen. Aan een touw of loslopend, buffels, koeien,geiten, scharrelkippen hanen pulletjes. Ze worden zo van de kant geplukt ,gebraden en op je bord gelegd. Niet voor ons hoor.
Ook rijden we op dijken langs rivieren, waarbij het net de polder bij ons lijkt. Behalve staan er palmbomen en akkers met ananas, rijst, maïs, bananen. We beginnen echt te wennen.
We hebben nog maar twee kakkerlakken meegemaakt en een paar slangetjes. Cor is er ook over één heengereden. Die ging gewoon weer verder met zijn weg.
We hebben geen last vd overstromingen. Zijn wel in gebieden geweest waar het 2 weken voor ons veel heeft geregend en het water een aantal meters hoger was. Is gelukkig nu gezakt en merken er op de weg niets van.
Morgen rijden we Laos binnen en hebben we er 1500km opzitten. Jullie horen over een tijdje weer hoe het daar is. Voor iedereen het allerbeste en veel liefs van ons. Groet Ella en Cor uit Pho Chau.

• 07 November 2017 - 06:45

Marjoleine:

Wat heerlijk om te lezen dat het allemaal goed gaat! Had foto's gezien dat er nogal wat onderwater stond en was bang dat jullie zwemmend verder moesten. Het lijkt mij een hele belevenis! Dikke knuffel Marjoleine

• 07 November 2017 - 10:24

Bets:

Wat een reis!! Fijn om zo op de hoogte te blijven en een klein beetje mee te kunnen "proeven".
    Nog héél, véél, mooie genietmomenten erbij, we lezen graag weer van jullie, X Ruud en Bets.

• 07 November 2017 - 13:41

Atie:

Wat komen jullie veel tegen op jullie reis, missen jullie nog geen bakkie achter jullie fiets v.d mooie spulletjes die jullie zien?als ik het lees zie ik het helemaal voor me, wat zal het indrukwekkend zijn. Gelukkig geen last v.d overstromingen, goed nieuws!!
    Liefs Atie.

• 07 November 2017 - 15:55

Dorien Kooiman:

Hoi Ella en Cor,
    Echt mooie indrukwekkende ervaringen die jullie tijdens jullie reis meemaken!
    Als je hier in Heemskerk zit kun je je niet voorstellen om zo te leven als de mensen daar;
    door de leuke manier van schrijven kan ik het me wel helemaal inleven.
    Zo'n bijzondere reis en dat ook nog op de fiets! Denk wel dat jullie daardoor nog meer zien en genieten van alles om je heen.
    Ik wens jullie nog een mooie verdere reis, en tot horens.
    Lieve groet, Dorien

• 07 November 2017 - 17:18

Ans En Willem:

Nog LEUK vinden....???

Kind we kijken er naar uit.
    Enig de reisverhalen uit een hele andere wereld.
    Wat een mooie belevenissen allemaal.
    Geniet en doe voorzichtig.
    Lieve groet,
    Ans en Willem.

• 07 November 2017 - 17:20

Kitty:

Wat een bijzondere, anders dan Nederlandse, dingen zien jullie en maken jullie mee! Leuk om te lezen en zo kunnen wij een beetje van de sfeer proeven... Al 1500 kilometer, wat een end als je er goed over nadenkt! Petje af!
    Nog heel veel bijzondere momenten en ervaringen wens ik jullie toe. Beetje eigenbelang, want dan ik er weer met plezier over lezen...

• 07 November 2017 - 19:07

Mieke:

Wat een mooi reisverslag. Ik zie het gewoon voor mij. Ik hoop dat jullie niet in te slecht weer komen en een goede reis en zie uit naar jullie volgende verslag. gr Mieke

• 08 November 2017 - 08:40

Anneke:

Ja zeker ...nog steeds leuk hoor om jullie verslag te lezen ....al 1500 km zeg ...op de helft nu ???? Fijn dat het zo voorspoedig gaat ......hier lezen en zien wij veel van het slechte weer in Hanoi en omgeving ....hebben jullie daar geen last van ?... veel groetjes en een dikke kuzzzz.

• 08 November 2017 - 13:58

Cora Lommers:

Heel erg leuk om te lezen, wat een andere wereld he...
    Geweldige ervaring , ik wens jullie nog een voorspoedige reis toe!
    Liefs, Cora.

• 13 November 2017 - 13:18

Annet Duineveld:

Lieve Ella en Cor,
    Ik heb in 1 adem het hele verhaal uitgelezen.
    Wat een mooie reisverslagen!
    Wat boffen jullie dat jullie deze fietsreis mogen maken.
    De foto's zijn ook erg indrukwekkend, stuk voor stuk.
    1500 km verder en nog zoveel te ontdekken.
    Heel veel plezier!!
    En gelukkig ben ik nu helemaal op de hoogte Ella
    In gedachten fiets ik gewoon een stukje mee:)
    Liefs van Annet.

• 13 November 2017 - 19:34

Els Cappelle:

Hoi Ella en Cor,
    Op aanwijzing van Annet heb ik jullie gevonden. In een race tempo 1500 km overbrugt. Merk ik goed op dat jullie het enorm naar jullie zin hebben, het weer goed is, nog geen lekke band bemerkt, heel veel mooie plaatjes zien en schieten, drinken ,eten en slapen ook lukt. Af en toe zelfs luxe. Jullie hebben ook contact met de lokale bevolking. Erg leuk.
    Blij te lezen dat het goed met jullie gaat.
    Wat zullen jullie een herinneringen aan deze reis overhouden.
    Fijn dat ik jullie gevonden heb en jullie van nu af directer kan volgen. Inmiddels is het hier ook al om 6 uur donker. En Sint Maarten is achter de rug. Op naar de andere Sint.
    Nog heel veel fietsplezier en lieve groeten van Els

• 15 November 2017 - 15:31

Atie Borst:

Nu de mooie foto's bekeken, dan fiets je even mee, ook leukk om Cor even te zien!!! En smaakte de ananas lekkerder dan hier!
    Het zal mij benieuwen of jullie als Boedha terug komen.
    Nog heel veel plezier en ik hoop dat jullie bolletjes niet overlopen van alle mooie indrukken.
    Dikke knuf, Atie en Fam.